Tehnologii

AIM+ Protecție anti-bruiaj și anti-spoofing

Această tehnologie patentată de Septentrio oferă rezistență împotriva interferențelor radio și protejează receptoarele împotriva bruiajului și spoofing-ului create intenționat.

FUSE+ Fuziune a sezorilor

Combină receptoarele GNSS foarte performante și cu mai multe frecvențe, cu MEMs IMU și alte input-uri.

GNSS+ Integritate și robustețe a receptorului

Protejează-ți receptorul GNSS de multipath, vibrații grele, scintilație ionosferică și monitorizează integritatea GNSS a receptorului.

AIM+
Protecție anti-bruiaj și anti-spoofing

AIM+ este o tehnologie care asigură reziliența receptorului GNSS împotriva bruiajului și spoofing-ului intenționat sau neintenționat. Indiferent că vorbim despre poziționare, navigare sau informații de timp, informațiile oferite de receptor trebuie să fie continue, corecte și de încredere, chiar și dacă se află în condiții solicitante.

De peste două decenii, Septentrio este specializat în crearea de receptoare GPS/GNSS fiabile care să obțină randamentul așteptat și în mediile mai dificile. Atenția acestora s-a focusat pe identificarea și eliminarea oricărei vulnerabilități legată de sistemele GNSS. Astfel, toate receptoarele GNSS Septentrio multi-frecență multi-constelații sunt echipate cu tehnologie de ultima generație pentru a fi protejate de bruiaj și spoofing.

Pentru mai multe informații, vă invităm să accesați pagina oficială Septentrio.

FUSE+
Fuziune a senzorilor

Ce este fuziunea senzorilor și cum ne poate ajuta?

Un sistem GNSS/INS combină utilizarea unui receptor GNSS cu un senzor inerțial, îmbunătățind astfel corectitudinea și disponibilitatea poziționării, oferind în același timp orientare (direcție, înclinare și ruliu), pe lângă poziționarea de înaltă precizie. Într-un sistem de fuziune a senzorilor, mai mulți senzori lucrează împreună pentru a obține un grad mai mare de performanță și capabilitate decât este posibil pentru un singur senzor. Pe lângă receptorul GNSS, pot fi atașați și alți senzori pentru a îmbunătăți corectitudinea și disponibilitatea poziționării. Deoarece diverși senzori se bazează pe principii diferite și folosesc intrări diferite, devine posibil să depășim punctele slabe ale fiecărui senzor.

Disponibilitatea extinsă a sistemului FUSE+

Receptoarele GNSS pierd semnalul de la sateliți atunci când cerul este obstrucționat. Dar dacă un receptor este fuzionat cu o unitate IMU (Inertial Measurement Unit), care nu se bazează pe intrări de date externe, disponibilitatea poziționării poate fi extinsă. În medii provocatoare, cu foarte multe reflexii ale semnalului, care nu pot fi compensate complet de APME+, precizia și disponibilitatea poziționării pot fi îmbunătățite cu FUSE+.

Cel mai înalt nivel de integritate cu sistemul FUSE+

Tehnologia Septentrio RAIM+ informează sistemul despre acuratețea receptorului, oferind limite de incertitudine veridice ale poziției. FUSE+ îmbunătățește rezultatele obținute cu RAIM+, prin adăugarea de date independente, care pot fi folosite pentru a verifica calculele receptorului.

Sunt toate sistemele de fuziune a senzorilor egale în performanță?

Beneficiile fuziunii senzorilor GNSS sunt clare, dar capacitățile sale complete pot fi accesate printr-o analiză profundă a tehnologiei GNSS, care este practic cel mai complex senzor din acest sistem de fuziune. Septentrio realizează receptoare GNSS de înaltă performanță de peste 20 de ani, ceea ce permite crearea tehnologiei FUSE+, asigurând funcționarea eficientă a fiecărui senzor. 

Ce senzori sunt cel mai adesea combinați cu GNSS, într-un mediu industrial?

IMU este cel mai folosit senzor, pe lângă receptorul GNSS. Acești senzori nu necesită nicio intrare suplimentară și nu sunt afectați de condițiile de mediu. Cu toate acestea, aceștia au o vulnerabilitate intrinsecă la șocuri și vibrații.

Viteza vehiculului este, de asemenea, o valoare utilizată în mod obișnuit, deoarece aceste informații sunt adesea deja disponibile pentru sistemul de control. Acest lucru permite receptorului să prelungească disponibilitatea poziționării în zonele unde semnalul GNSS nu este disponibil și îmbunătățește integritatea cu ajutor datelor independente suplimentare. FUSE+ nu se bazează pe intrarea brută din odometrie, ci îi oferă utilizatorului flexibilitatea de a obține viteza vehiculului cu orice tip de senzor (de exemplu LiDAR, cameră, etc.). Funcția de viteză a vehiculului este opțională în FUSE+.

Starea vehiculului

Utilizarea mai multor senzori face posibilă detectarea eficientă a stării vehiculului fără a fi nevoie de senzori externi. De exemplu, IMU poate fi utilizat pentru a uniformiza bruiajele din semnalul GNSS și pentru a determina dacă vehiculul s-a oprit complet.

Pentru mai multe informații, vă invităm să accesați pagina oficială Septentrio.

GNSS+
Integritate și robustețe a receptorului

Urmărire robustă în timpul șocurilor și vibrațiilorLOCK+

Tehnologia LOCK+ asigură o monitorizare optimă chiar și în momente de deplasare rapide ale antenei, păstrând o acuratețe ridicată, împreună cu:

  • Rezistență la vibrații puternice și șocuri
  • Funcționare stabilă în timpul dinamicii ridicate

Aflați mai multe aici.

Atenuarea semnalelor GNSS reflectate pentru precizie și fiabilitate mai buneAPME+

Aplicațiile GNSS sunt bazate pe măsurători precise ale distanței dintre receptor și sateliți. Distanța e determinată prin măsurarea întârzierii emisiei semnalului din satelit și până la recepția sa de către receptor. Acest lucru funcționează ușor atunci când semnalul călătorește direct de la satelit la receptor. Însă, în majoritatea cazurilor, semnalul ricoșează pe obiecte și suprafețe din jurul receptorului. Astfel, receptorul primește un amestec din acel semnal direct și un număr de semnale reflectate.

Acest fenomen se numește multipath. Acesta cauzează erori de nivelul metrilor în măsurarea distanței satelitului și degradează semnificativ precizia de timp și poziție. De cele mai multe ori, multipath-ul este sursa dominantă a erorilor în aplicațiile GNSS.

Aflați mai multe aici.

Video credit European GNSS Agency

Integritate și raportare reală a erorilor
Algoritmi perfecționați cu peste 20 de ani de dateRAIM+

Receiver Autonomous Integrity Monitoring (RAIM+) cuprinde mecanisme de detectare a defecțiunilor receptorului la toate nivelurile, inclusiv generarea de măsurători, controlul calității și algoritmi de navigație. Măsurătorile defecte detectate, care sunt de obicei cauzate de ionosfera activă sau multipatul ridicat, sunt eliminate din soluție.

RAIM+ este creat prin evaluarea atentă a proprietăților statistice ale tuturor observațiilor și surselor de eroare. Aceste proprietăți statistice sunt adaptate dinamnicii și mediului, paricular, la viteza vehiculului, intensitatea multipath-ului, condițiilor atmosferice, puterii semnalului, etc. Receptorul verifică coerența internă a măsurătorilor prin intermediul mai multor teste statistice. Dacă în acest proces, ceva merge greșit, apare o alarmă iar receptorul încercă să repare soluția sau se mută pe un alt mod de poziționare. Algoritmul de decizie este atent adaptat pe baza experimentelor extinse și a experienței utilizatorilor în diverse medii. Strictețea testării poate fi optimizată adițional pentru cerințe specifice ale aplicațiilor utilizatorului prin comanda SetRAIMlevels.

Aflați mai multe aici.

Monitorizarea și atenuarea scintilației ionosferice IONO+

Semnalele GNSS de la satelit călătoresc, în majoritatea drumului lor de 20,000 km către Pământ, fără mari obstacole. Însă, refracția și difracția semnalelor GNSS în atmosfera Pământului (în mod special în ionosferă, un strat încărcat electric între 100 și 1000 km deasupra Pământului) pot cauza întârzieri și distorsionări semnalului.

După cum sugerează și numele, ionosfera conține particule care au devenit încărcate, sau ionizate, ca rezultat al interacțiunii cu particule de înaltă energie provenite de la soare. Când particulele ionizate sunt distribuite omogen sau uniform, receptoarele GNSS pot realiza, prin diverse moduri, efectul pe care acestea îl au asupra semnalului. Problema apare când sunt nereguli în ionosferă. Acestea sunt fluctuații local în densitatea electronilor ionosferei și pot distorsiona amplitudinea semnalului GNSS, producând fluctuații cunoscute sub denumirea de scintillations/ șcintilație.

Aflați mai multe aici..